Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Avrupa’da olduğu gibi ülkemizde de tüketiciler daha sürdürülebilir bir yaşam arzu ediyor, ancak bunu hayata geçirecek adımları atmakta zorlanıyorlar. Dünyanın önde gelen ödeme ağlarından biri olan Visa, tüketicilerin daha sürdürülebilir tercihler yapmasına yönelik hizmetler geliştirmek için benzersiz bir konumda yer alıyor. Kısa süre önce duyurduğumuz Dönüşüm Ekonomisi kavramı, daha sürdürülebilir bir ekonomi için 6 temel tüketim şeklini kapsıyordu: Kirala, yeniden doldur, tamir et, yeniden dağıtıma sok, ikinci el sat ve kullanım ömrü tamamlandığında iade et. Visa Dönüşüm Ekonomisi Davranış İçgörüleri Laboratuvarı, bireyleri bu alanlarda harekete geçirecek motivasyon noktalarını belirlemeyi hedefliyor. Bu sayede giyim sektöründe sürdürülebilir modanın tercih edilmesini ve tüketicilerin döngüsel ekonomiye geçişlerini hızlandırmayı hedefliyoruz“ dedi.
Moda endüstrisinin döngüselliğe geçişinde önemli bir yere sahip olan ikinci el satış pazarı her geçen gün büyüyen bir alan. Bununla birlikte, Avrupa’da tüketicilerin yalnızca yüzde 47'si yılda bir defa ikinci el satış faaliyetinde bulunuyor. Bu nedenle, birçok marka hala bu alanda tüketicilerin ilgisini, onları harekete geçiren unsurlar ile karşılaştıkları engelleri anlamaya çalışıyor. İlk etapta COS, tüketicileri ikinci el satış pazarına çeken ve katılımını artıran unsurları araştıracak.
United Repair Center ise tüketiciler için giysi tamiri konusundaki engelleri ve giysi tamir hizmetlerinin herkes için nasıl daha erişilebilir ve faydalı hale getirilebileceğini araştıracak.